Netplaza

Ongelmia netin kanssa?

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Sähköpostitse tuki palvelee osoitteessa tuki@netplaza.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.

Häiriötiedotteet

13.2. klo 12:36

Tähtikuidun verkossa huoltotöitä

Tiistaina 14.2. klo 10-12 välillä osassa Tähtikuidun liittymiä on n. 30-60min katko huoltotöiden vuoksi. Katko koskee Lokan, Jeesiön, Riipin, Unarin ja Vuotson alueita ja kaikkia Tähtikuidun taloyhtiöliittymiä.
Keskiviikon ja torstain 15.-16.2. välisenä yönä päivitetään Tähtikuidun verkkolaitteita klo 00-06 välillä. Tästä aiheutuu katkoja kaikkiin Tähtikuidun liittymiin.
Pahoittelemme huoltotöistä aiheutuvaa häiriötä.

28.12. klo 16:53

PHPMailer haavoittuvuus korjattu

PHPMailer-kirjastossa havaittiin alkuviikosta kriittinen haavoittuvuus, joka mahdollistaa sivuston haltuunoton.
Netplaza teki hätätyönä päivityksen kaikkiin Netplazan WWW-hotellien PHPMailer-kirjastoihin versioon 5.2.20 keskiviikkona 28.12. klo 16 jälkeen. Lisäksi kehotamme asiakkaitamme seuraamaan oman sisällönhallintajärjestelmän, kuten Wordpressin, Joomlan tai Drupalin tietoturvapäivityksiä ja huolehtimaan niiden päivityksestä heti kun PHPMailer-kirjaston haavoittuvuus on niissä korjattu.
Jos sivustonne lomakkeissa ilmenee ongelmia päivityksen jälkeen, olkaa yhteydessä sivustonne ylläpitäjään tai Netplazan yritysasiakastukeen.
Viestintäviraston tiedote haavoittuvuudesta: https://www.viestintavirasto.fi/kyberturvallisuus/haavoittuvuudet/2016/haavoittuvuus-2016-140.html

12.12. klo 12:24

Pyhänetin runkoverkkolaitteiden päivitys 14. ja 20.12. klo 0:00-06:00

Pyhänetin runkoverkkolaitteita päivitetään seuraavan aikataulun mukaan:

ke 14.12. klo 00.00-06.00 Päivitys aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia (15-30 min/alue) seuraavilla alueilla:
Pyhäjärvi
– Jokikylä
– Hiidenkylä – Lamminaho
– Vuohtoniemi
– Kuusenmäki – Lohva
Kärsämäki
– Venetpalo

ti 20.12. klo 00.00-06.00 Pyhäjärvi, Kärsämäki ja Haapajärvi.
HUOM! Tämä päivitys tulee aiheuttamaan lyhyitä käyttökatkoksia (15-30 min/alue) koko Pyhänetin verkon alueella.

Runkoverkkolaitteiden päivityksen tarkoitus on parantaa verkon toimivuutta ja luotettavuutta. Päivitys aiheuttaa katkoksia Internetyhteyksiin, mutta yhteydet palautuvat automaattisesti päivityksen valmistumisen jälkeen. Mikäli kyseisen ajankohdan jälkeen Internet-yhteys ei ole palautunut, asiakkaita suositellaan käynnistämään päätelaitteensa uudelleen.

Pahoittelemme laitepäivityksestä mahdollisesti asiakkaille aiheutuvaa haittaa.

8.12. klo 10:37

"Ei kelvollista IP-määritystä" virheilmoitus Windows 10 -käyttöjärjestelmässä

Windows 10 -käyttöjärjestelmän kanssa on havaittu viime aikoina ongelmaa Internet-yhteyden kanssa. Ongelma johtuu todennäköisesti Windows 10:n päivityksestä. Ongelman korjaamiseksi tietokone tulee sammuttaa pitämällä pohjassa ”Shift”-näppäintä ja klikkaamalla käynnistä-valikosta ”Sammuta” tai ”Shut down” riippuen kieliversiosta. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen Internet-yhteyden pitäisi palautua normaalisti ennalleen.

7.12. klo 16:09

Maxivision IPTV-palvelussa häiriöitä 6.12. klo 19-22

Maxivisionin IPTV-kuvassa esiintyi häiriöitä tiistaina 6.12. noin klo 19-22 välisenä aikana. Ongelman aiheutti IPTV-kuvan lähetyslaitteistossa ollut konfiguraatiovirhe, minkä johdosta vain osa lähetyslaitteiston kapasiteetista oli käytössä ja palvelu ylikuormittui. Vika on nyt korjattu. Tavallinen Internet-liikenne käyttäjillä toimi koko ajan normaalisti.