Netplaza

Tekniset tiedotteet

Tekniset tiedotteet

25.5.2015

Klo 13:40: Osassa Netplazan verkon liittymistä alkoi esiintyä häiriöitä n. klo 12 ja häiriöt näkyvät liittymänopeuksien hidastumisena. Vian aiheuttaja saatiin paikallistettua ja vika korjattua n. klo 13. Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

11.5.2015

Netplazan asiakaspalvelu on suljettuna helatorstaina 14.5.2015. Palvelemme jälleen normaalisti perjantaina 15.3. klo 9 alkaen.

3.5.2015

Päivitetty 3.5. klo 22:05: Netplazan verkossa on ollut lauantaina ja sunnuntaina kaksi erillistä vikaa, jotka ovat haitanneet tai estäneet palveluiden toimintaa. Tällä hetkellä yleisesti kaikki liittymät ja palvelut toimivat normaalisti. Yksittäisiä vikoja saattaa edelleen olla ja niitä korjataan illan ja yön aikana. Pahoittelemme laitevioista asiakkaillemme aiheutunutta haittaa.

« Vanhemmat

28.4.2015

Päivitetty klo 12:08: Pielisen tietoverkko-osuuskunnan verkossa ollut laitevika vaikutti tiistaiaamuna Nurmeksen ja Juukan alueella asiakkaiden yhteyksien toimintaan. Vika saatiin korjattua n. klo 12. Pahoittelemme katkoksesta aiheutunutta haittaa.

27.4.2015

Netplazan asiakaspalvelun poikkeavat palveluajat vappuna 2015:
– to 30.4. palvelemme klo 16 saakka
– pe 1.5. asiakaspalvelu on suljettuna
– la 2.4. asiakastuki päivystää normaalisti klo 12 – 16

Verkonvalvontamme päivystää normaalisti myös vapun aikana.

24.4.2015

Ennakoimaton sähkönhuoltotyö Limginantullin alueella katkaisi nettiyhteydet osalta Netplazan Limingantullin asiakkaita 23.4.2015 n. klo 23. Katkos kesti n. 2,5 tuntia torstain ja perjantain välisenä yönä. Pahoittelemme katkoksesta asiakkaillemme aiheutunutta haittaa.

23.3.2015

Netplazan asiakaspalvelun poikkeavat palveluajat pääsiäisenä 2015:
– pe 3.4. asiakaspalvelu on suljettuna
– la 4.4. asiakastuki päivystää normaalisti klo 12 – 16
– ma 6.4. asiakaspalvelu on suljettuna

Verkonvalvontamme päivystää normaalisti myös pääsiäisen aikana.

18.12.2014

Netplazan asiakaspalvelu on suljettuna joulunajan 24.-26.12. Lauantaina 27.12. palvelemme normaalisti klo 12-16. Uudenvuodenaattona 31.12. asiakaspalvelumme palvelee klo 16 saakka. Uudenvuodenpäivänä 1.1.2015 sekä loppiaisena 6.1.2015 asiakaspalvelumme on suljettuna. Verkonvalvontamme päivystää normaalisti läpi vuorokauden myös pyhäpäivinä.

1.12.2014

Netplazan seutuverkkojen asiakkaille tuotetussa Maxivisionin IPTV-palvelussa tapahtuu huoltotöitä ja muutoksia uuden palvelun käyttöönottoon liittyen 1.12.2014 klo 8 alkaen. Lue Maxivisionin tiedote muutoksista. Lisätietoja muutokseen liittyen voi kysyä Maxivisionin asiakaspalvelusta.

31.10.2014

Maxivisionilla on ollut teknisiä häiriöitä palvelussaan 29.10 – 30.10 välisenä aikana. Häiriöt painottuivat ilta-aikaan ja jatkuivat puolesta tunnista muutamaan tuntiin. Häiriöiden aikana palvelut olivat päätelaitetyypeistä riippuen ainakin osittain alhaalla. Ongelmia esiintyi etenkin laitteiden käynnistymisessä, tallenteissa sekä ohjelmaoppaassa. Häiriöt eivät kuitenkaan aiheuttaneet tallennerikkoja ja tehdyt palveluostotkin ovat toimineet normaalisti.

Tekniset ongelmat johtuivat yllättävistä laitevioista, joita ilmeni ensisijaisten tuotantolaitteiden lisäksi myös varalaitteissa. Nyt ongelmakohdat on paikannettu ja korjattu, joten palvelut toimivat jälleen normaalisti.

Lisätietoja saatavana tästä linkistä.

13.10.2014

Netplazan verkossa ilmeni maanantaina 13.10. n. klo 11:10 kriittinen reititysongelma, joka haittasi aika ajoin kaikkia Netplazan palveluita. Vian aiheuttaja saatiin selvitettyä ja vika korjattua n. klo 12:45 ja sen jälkeen asiakkaidemme palvelut ovat palanneet verkkoon ja toimivat normaalisti. Pahoittelemme reititysongelmasta aiheutunutta haittaa asiakkaillemme.

8.10.2014

Joissakin Utakuidun liittymissä on esiintynyt ongelmia tv-palvelujen toiminnan kanssa, esimerkiksi tv-lähetykset ovat pätkineet ajoittain.

Ongelmien takia Genexis-päätelaitteiden ohjelmistoversio päivitetään torstaina 9.10.2014 klo 12-16 välisenä aikana. Kyseisenä ajankohtana yhteyksissä voi esiintyä lyhyitä katkoksia.

Päivitys tapahtuu automaattisesti Utakuidun verkon kautta. Käyttäjiltä ei vaadita toimenpiteitä päivityksen osalta.

Mikäli Utakuitu-liittymänne ei jostain syystä toimi torstaina 9.10.2014 klo 16 jälkeen niin suosittelemme käynnistämään päätelaitteen uudelleen. Pyydämme ottamaan yhteyttä Netplazan asiakastukeen numerossa 010-2811750 mikäli yhteys ei palaudu uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

Netplaza Oy
Seutuverkot
puh 010-2811750
sähköposti: seutuverkot(at)netplaza.fi

8.10.2014

Edit klo 10:15
Oulun Energialla alkoi n. klo 9.30 sähkökatkos, jonka piiriin kuului n. 6500 sähkönkäyttäjää. Vika vaikutti myös Limingantullin aluekeskuksen toimintaan ja sitä kautta kaikkiin kyseisellä keskusalueella oleviin tietoliikenneyhteyksiin, myös Netplazan liittymäpalveluihin. Sähköt palautuivat klo 10 jälkeen ja asiakaidemme liittymät palautuivat verkkoon. Pahoittelemme katkoksesta aiheutunutta haittaa asiakkaillemme.

Tuliko ongelmia netin kanssa?

Yritykset 0102811720 Kuluttajat 0102811730

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10 alkaen) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Muina aikoina voit ottaa yhteyttä tekstiviestillä tai jättää vastaajaan vikailmoituksen ja soittopyynnön. Sähköpostitse tuki palvelee osoitteessa tuki@netplaza.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.