Netplaza

Ongelmia netin kanssa?

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Puhelimitse palvemme:
Yritysasiakkaita: 08 2370 6720
Talonetti-asiakkaita: 08 2370 6730
Seutunetti-asiakkaita: 08 2370 6750
Vaihde: 08 2370 6700 (laskutus, muut yhteydenotot)
Puhelun hinta (sis. ALV): Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Sähköpostitse yritysasiakkaita palvelemme osoitteessa tuki@netplaza.fi, Seutunetti-asiakkaita osoitteessa seutunetti@netplaza.fi ja Talonetti-asiakkaita osoitteessa tuki@talonetti.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.

Häiriötiedotteet

14.7. klo 15:15

Yleistä hitautta verkkoliikenteessä (korjattu)

Perjantaina 14.7. on havaittu yleistä hitautta verkkoliikenteessä. Vian syytä selvitetään.
Päivitys 14.7. klo 15:45: Vika paikallistettiin transitoperaattorien yhteyksiin ja vika on nyt korjattu. Jos ongelmat jatkuvat, olkaa yhteydessä asiakastukeemme.

4.5. klo 11:37

Lähtevien sähköpostien ongelmia 3-5.5.2017 (ongelma uusiutunut 19.5.2017)

Netplazan lähtevän postin palvelin (mail.utanet.fi) on päätynyt asiakkaamme www-sivuston lähettämän haittaliikenteen takia nk. mustalle listalle, jonka takia sähköpostiliikenteessä on viivettä lähinnä Microsoftin sähköpostipalveluiden suuntaan. Ongelma koskee sähköpostiliikennettä live.com, outlook.com ja hotmail.com -päätteisiin sähköpostiosoitteisiin sekä Outlookin Office 365-palvelussa oleviin sähköpostilaatikoihin. Päivitys 4.5.2017 klo 13:00: Vikaa ilmenee edelleen Microsoftin suuntaan. Pahoittelemme häiriötä. Päivitys 5.5.2017 klo 10:00: Vika korjaantunut. Päivitys 19.5.2017 Vika on huomattu toistuneen. Selvittelemme vikaa. Päivitys 22.5.2017 klo 9:00 Ongelmaa on edelleen Microsoftin suuntaan ja yritämme saada tämän korjattua pikaisesti. Päivitys 22.5.2017 klo 9:30 Sähköpostit näyttäisivät nyt kulkevan, mutta mahdollisesti viestejä saattaa vielä mennä roskapostikansioon.  

4.5. klo 10:59

Maxivision IPTV-lähettimien käyttöönotto 5/2017

Netplaza ja Maxivision ottavat käyttöön uudet IPTV-lähetinyksiköt (streamer) ensi vaiheessa Ouluun toukokuussa 2017. Streamereilla tasoitetaan Maxivisionin omien streamereiden sekä Netplazan valtakunnallisten runkoyhteyksien kuormitusta siirtämällä kuvan jakelu loppuasiakasta lähemmäksi. Tämä parantaa IPTV-palvelun tasoa ja luotettavuutta.

IPTV-lähetyssignaalin yliheittoaikataulu:
- 3.5. OLKA
- 4.5. Utakuitu, Tervolan palveluverkot ja Kaakamon tietoverkko-osuuskunta
- 8.5. Kairan Kuitu

Muutos näkyy asiakkaalla seuraavasti:
- Käyttöönotosta seuraa lyhyitä katkoksia IPTV-signaaliin erikseen ilmoitettuna käyttöönottopäivänä.
- Tarvittaessa käynnistäkää uudelleen Maxivision IPTV-boksinne.
- Mikäli yhteys ei toimi uudelleenkäynnistämisen jälkeen, olkaa yhteydessä Netplazan Seutunetti asiakastukeen: (08) 2370 6750 (MA - PE 9 – 18, LA 12-16), seutunetti@netplaza.fi
- Mahdollisesti tilaamanne lisäpalvelut jatkuvat kuten ennenkin.
- Mikäli lisäpalveluissa tapahtuu muutoksia, olkaa yhteydessä Maxivisonin asiakastukeen: (09) 3508 2670 (MA - PE 9 - 16), maxivision@maxisat.fi

Pahoittelemme käyttöönotosta mahdollisesti aiheutuvia häiriöitä IPTV-käyttäjille.

20.3. klo 16:10

Tähtikuidun verkossa huoltotöitä

Tähtikuidun verkossa on huoltotöitä keskiviikkona 22.3. klo 00-06, josta aiheutuu n. tunnin katko suurimpaan osaan liittymiä. Pahoittelemme huoltotöistä mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.

28.2. klo 9:19

Huoltotyö PyhäNetin verkossa 3.3. klo 00:00-06:30

Huoltotyön vuoksi PyhäNetin yhteydet katkeavat noin kymmeneksi minuutiksi 3.3. klo 00:00-06:30 välillä. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.