Me Netplazassa teemme kaikkemme, että asiakkaamme saavat meiltä Suomen parasta palvelua internetasioissaan. Strategiamme ytimenä on olla Suomen paras internetoperaattori. Mielestämme asiakkaidemme tyytyväisyys on tärkein yksittäinen mittari tavoitteemme onnistumista mitattaessa. Tulosten perusteella vaikuttaa, että olemme onnistuneet hyvin.

Erityisesti asiakkaamme ovat arvostaneet (arvosteluasteikko 1-6):

  • tarjoamiemme palveluiden toimintavarmuutta ja luotettavuutta (5,40)
  • Asiakaspalvelumme palveluhenkisyyttä (5,37)
  • Liittymätoimitusten sujuvuutta (5,35)
  • Asiakaspalvelumme tavoitettavuutta (5,33)
  • Asiakaspavelumme nopeutta ja kykyä ongelmienratkaisuun (5,18)

Olen erittäin kiitollinen siitä, että saimme asiakkailtamme niin runsaasti vastauksia asiakastyytyväisyyskyselyymme. Lämmin kiitos siitä jokaiselle vastaajalle! Tiedän itse hyvin, kuinka vaikeaa voi välillä olla löytää aikaa kyselyihin vastaamiseen. Tulkitsenkin aktiivisen vastausprosentin merkitsevän kiinteää ja tiivistä suhdetta meidän ja asiakkaidemme välillä.

Toimintamme on laajentunut voimakkaasti viimeisten vuosien aikana. Liikevaihtomme on noin nelinkertaistunut mittausjakson (2013-2017) aikana ja organisaatiomme on kasvanut ja muuttunut paljon. Asiakasmäärämme on moninkertaistunut ja tarpeet ovat sekä kasvaneet että muuttuneet. Tästä huolimatta olemme onnistuneet parantamaan asiakastyytyväisyyttämme käytännössä jokaisella mittarilla mitattuna vuosien varrella.

Myös henkilöstötyytyväisyydessä uuteen ennätykseen

Olemme onnistuneet rekrytoimaan aivan mahtavaa henkilökuntaa, joka on omaksunut Netplazan kulttuuriin syvälle iskostuneen asenteen asiakkaiden erinomaisesta palvelemisesta. Olisi väärin alkaa nimetä yksittäisiä työntekijöitä tässä kirjoituksessa nimeltä, sillä aivan jokainen tekee aivan erinomaista työtä ja jokainen työntekijä on äärimmäisen tärkeä lenkki osana asiakastyytyväisyyden syntymistä.

Henkilöstömme kokonaistyytyväisyys on kehittynyt joka vuosi ja tänä vuonna kokonaisarvosana samalla asteikolla 1-6 oli 4,95.

En voi toimitusjohtajana kokea muuta kuin suurta etuoikeutta saadessani olla tällaisen yrityksen johdossa ja ylpeyttä siitä, että olemme onnistuneet palvelemaan teitä asiakkaitamme näin hyvin. Päällimmäisenä tunteenani on kuitenkin nöyryys ja kunnioitus näiden ihmeidentekijöiden edessä ja kiitollisuus siitä, että he jaksavat päivästä ja vuodesta toiseen palvella teitä asiakkaita näin uskomattoman hyvin - vaikka välillä jaksaminen on kiireen tai välillä ehkä liiankin kovien odotusten kanssa olevien asiakkaiden kanssa varmasti koetuksella.

Kehitys ei lakkaa

Voin rehellisesti myöntää, että tämän vuoden asiakaskyselyn tulosten saaminen jännitti selvästi koko koko henkilökuntaa. Minua itseäni jännitti vielä enemmän henkilökunnan hyvinvointi ja sen tulokset. Kulunut vuosi on ollut taas kerran todella kiireinen ja on sisältänyt monia sisäisiä muutoksia. Viime vuotinen henkilökunnan työhyvinvoinnin tuloksemme oli nimittäin tutkimusyhtiö Onwayn mittausdatan historian paras ja tuntui lähes mahdottomalta ajatella, että pystyisimme vastaavaan myös tänä vuonna. Mutta tämäkin epäluulo osoittautui onneksi vääräksi.

Kyselystä nousi esiin myös muutamia kehityskohtia. Osittain nämä oli tunnistettu asiakkaiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella jo etukäteen ja korjaaviin toimiin on ryhdytty. Uudet kehityskohteet otetaan myös työn alle samalla, kun pyrimme jatkamaan  entisten vahvuuksien kehittämistä. Nyt tuntuu, että saavutettua asiakastyytyväisyyttä voi olla vaikea parantaa, mutta sen lupaan, että teemme kaiken voitavamme, jotta ensi vuonna tulokset olisivat vielä paremmat. Se saattaa lyhyellä tähtäimellä syödä vähän yhtiön kannattavuutta, mutta kääntyy pitkässä juoksussa meidän eduksemme. Usein yritystä esitellessäni tuon esille sen, että erinomainen asiakaspalvelu on meidän tärkein ja paras kilpailuvaltti alan suuria dinosauruksia vastaan.

En usko, että pystyn antamaan henkilökunnalle parempaa joululahjaa kuin asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset. Kiitos tästä kuuluu teille asiakkaille! Netplazan koko henkilökunta tekee töitä suurella ammattiylpeydellä ja jokainen haluaa palvella teitä asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.

Kiitän lämpimästi kaikkia asiakkaitamme kuluneesta vuodesta ja toivotan kaikille rauhallista joulua ja erinomaisen menestyksekästä uutta vuotta!

Tommi Linna
Toimitusjohtaja
Netplaza Oy