Netplazassa voidaan lukea juuri valmistuneita asiakas- ja työntekijätyytyväisyyskyselyjen tuloksia nöyrästi kiitollisena ja ylpeinä. Ylivertainen asiakaskokemus ja ylivertainen työnantajakokemus ovat muodikkaita hokemia, jotka löytyvät monen aikaansa seuraavan yhtiön vuositavoitteista. Netplazan vuosi vuodelta paranevat tyytyväisyysluvut todistavat, että ylivertaisia kokemuksia ei enää pelkästään tavoitella, vaan ne ovat jo toteutuneet.

Asiakkaiden antamien pisteiden keskiarvo Netplazan toiminnasta on erinomainen: 5,13 pistettä kuudesta, mikä on kyselyn maksimi. Kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaat ovat olleet Netplazan toimitusprosessiin ja asiakaspalveluun. Tällä tuloksella Netplaza sijoittuu toimialallaan pronssisijalle: kaikkiaan kyselyssä oli mukana 150 toimialan yritystä. Netplazan pisteet nousivat viime vuodesta hieman.

Netplazan toimitusjohtaja Tommi Linna uskoo, että hyvään asiakastyytyväisyyteen päästään tyytyväisten asiakaspalvelijoiden avulla: sitoutuminen työhön ja työnilo tuottavat ylivertaisia asiakaskokemuksia.

Monipuolista osaamista ja hyviä henkilösuhteita

24 työntekijän antama keskiarvo Netplazasta työnantajana on myös lähes erinomainen: 4,95 pistettä kuudesta (kyselyn maksimi). Tällä tuloksella Netplaza sijoittuu työnantajana toimialalla hopeasijalle tyytyväisillä työntekijöillään. Netplazan pisteet nousivat viime vuodesta: kaikkein tyytyväisimpiä työntekijät ovat yrityksen osaamiseen ja sen monipuolisuuteen, henkilösuhteisiin kollegoiden ja esimiesten kanssa sekä työn tekemisen puitteisiin ja organisointiin.

Netplazan missiona on olla mahdollistamassa miljoonan valokuituliittymän syntymistä Suomeen. Työnantajakuva on ratkaisevan tärkeää kasvuyritykselle: haluamme pitää kiinni nykyisistä osaajistamme ja rekrytoida uusiin tehtäviin sitoutuneita alan osaajia kasvoiksi ja edelläkävijöiksi.

Uusien asiakkuuksien rakentuminen on tärkeää nopeasti laajentuvalle yritykselle, mutta yhtä tärkeää on myös olemassa olevien asiakkuuksien pitovoima: haluamme pitää asiakkaistamme hyvää huolta, ylittää odotukset ja kuulla tarpeita herkällä korvalla.

Kyselyn toteutti Onway Oy marras-joulukuun aikana 2018.