Perinteinen urheilu- ja harrastekummitoiminta on jo pidemmän aikaa ollut suomalaisessa yhteiskunnassa tapa auttaa nuoria ja lapsia saamaan enemmän irti elämästä. Netplazan avainasiakkuuspäällikkö Jukka Kontula luonnehtii esport-kummitoimintaa ”Netplazan näköiseksi tavaksi olla mukana”.

”E-urheilu ja kilpapelaaminen ovat nykyään kasvavia lajeja nuorison keskuudessa”, toteaa Netplazan avainasiakkuuspäällikkö Jukka Kontula esportista. "Perinteiset lajit eivät välttämättä kiinnosta kaikkia."

Esport-kummitoiminta tarjoaa kiinnostavan ja modernin vaihtoehdon

”Ensisijainen motivaattori mukaan lähtemiseen oli yhteisöllisyys ja mahdollisuuden antaminen esports-aitan kaltaiselle modernille nuorisotalolle”, pohtii Kontula. Hän lisää kuitenkin pitävänsä mahdollisena, että esports-kummitoiminta avaa nuorille mahdollisuuksia menestyä sekä pelaamisen parissa että teknologian alalla muissa tehtävissä.

Esport-kummit ovat yritystahoja, jotka sponsoripanoksellaan mahdollistavat peliharrastuksen lapsille, joille pelaamisharrastus on kodin taloudellisen tilanteen vuoksi haastavaa. Hercules Esportsin kautta yrityskummi voi lahjoittaa nuorelle pelaamisen ilon kustantamalla nuoren harjoitusvuoro- ja valmennusmaksut vuodeksi.

Kummitoiminnan tavoitteena on syrjäytymisen ehkäiseminen ja eriarvoistumisen torjuminen sekä pitkäaikainen yhteistyö nuoren ja esport-kummin välillä.