Netplaza

Ongelmia netin kanssa?

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Puhelimitse palvemme:
Yritysasiakkaita: 08 2370 6720
Talonetti-asiakkaita: 08 2370 6730
Seutunetti-asiakkaita: 08 2370 6750
Vaihde: 08 2370 6700 (laskutus, muut yhteydenotot)
Puhelun hinta (sis. ALV): Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Sähköpostitse yritysasiakkaita palvelemme osoitteessa tuki@netplaza.fi, Seutunetti-asiakkaita osoitteessa seutunetti@netplaza.fi ja Talonetti-asiakkaita osoitteessa tuki@talonetti.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.

Häiriötiedotteet

4.1. klo 11:53

Meltdown- ja Spectre-haavoittuvuuksien paikkaamiseen liittyviä katkoksia palveluissa 4.-5.1.2018

Netplazan asiakasservereitä päivitetään 4.-5.1.2018 Meltdown- ja Spectre-haavoittuvuuksien paikkaamiseksi. Päivitys aiheuttaa lyhyen katkoksen WWW-hotellien, virtuaalipalvelinten ja shellipalvelimen toimintaan. Arvioimme haavoittuvuuksien vaikutusta muihin palveluihin ja tiedotamme muista normaalin huoltoikkunan ulkopuolisista huoltotöistä tarpeen mukaan. Meltdown- ja Spectre-haavoittuvuuksista löytyy lisätietoja osoitteesta https://meltdownattack.com sekä useimmista tiedotusvälineistä.

13.12. klo 10:53

SSL-sertifikaattien konfiguraatiomuutos

Netplazan WWW-hotellien SSL-konfiguraatioita muutetaan 13.-15.12. välisenä aikana tietoturvan parantamiseksi. Estämme konfiguraatiossa heikoksi tunnettujen salaustekniikoiden käytön. Muutos aiheuttaa muutaman sekunnin katkon sivuston käyttöön, eikä sen pitäisi vaikuttaa sivuston toimintaan normaaleilla päätelaitteilla. Jos kuitenkin huomaat WWW-hotellisi SSL-suojatuissa yhteyksissä ongelmia muutoksen jälkeen, ota yhteyttä Netplazan asiakaspalveluun.

10.10. klo 23:17

Tiistai 10.10. Osassa Netplazan seutuverkkoasiakkaiden yhteyksiä ongelmia klo 21:10 - 23:00 välisenä aikana

(Päivitetty vikatilanteen lopullinen kestoaika) Osassa Netplazan seutuverkkoasiakkaiden yhteyksiä esiintyi ongelmia tiistaina n. klo 21:10 - 23:00 välisenä aikana. Yllättävän vian aiheutti tulevan yön huoltoikkunaa valmisteltaessa käyttäjien tunnistamiseen liittyvän palvelinjärjestelmän tietoturvapäivitys, joka vielä tuntemattomasta syystä rikkoi palvelinjärjestelmän toiminnan. Vika paikallistettiin ja korjattiin n. klo 21:30 mennessä, mutta päivitysongelma oli ehtinyt aiheuttaa vielä toisenkin vian, jonka etsintään meni lisää aikaa. Pahoittelemme viasta aiheutunutta harmia. Jos omassa liittymässä tuntuu edelleen olevan ongelmia, kannattaa päätelaite sekä IPTV-boksi käynnistää uudelleen käyttämällä niistä virrat pois. Jatkamme normaalia huoltoikkunaa tiistain ja keskiviikon välisenä yönä klo 00 - 06, jolloin palveluissa saattaa esiintyä huoltoikkunan toimenpiteistä aiheutuvia katkoksia.

9.9. klo 12:03

Netplazan internetyhteyksissä osittain hidastelua 9.9.2017 n. klo 10:30 - 13:15

Päivitetty klo 15: Netplazan verkossa havaittiin klo 10.30 jälkeen vikatilanne, joka vaikutti osaan asiakkaiden internetyhteyksiä hidastaen niitä. Vian syy rajautui kriittisen reititinlaitteiston toimintahäiriöön ja yhteydet siirrettiin varmentaville reiteille n. klo 13:15. Tämän jälkeen palvelut on palautuneet takaisin normaaliksi. Seuraamme tilannetta tehostetusti koko viikonlopun ajan. Pahoittelemme viasta aiheutunutta haittaa.

3.9. klo 7:50

Internet-yhteyksissä ongelmia 3.9. klo 3-7

Osassa Netplazan Internet-yhteyksistä ilmeni vikaa sunnuntaina 3.9. klo 3 alkaen. Vika saatiin korjattua klo 7. Pahoittelemme viasta mahdollisesti aiheutunutta haittaa.