Netplaza

Ongelmia netin kanssa?

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Puhelimitse palvemme:
Yritysasiakkaita: 08 2370 6720
Talonetti-asiakkaita: 08 2370 6730
Seutunetti-asiakkaita: 08 2370 6750
Vaihde: 08 2370 6700 (laskutus, muut yhteydenotot)
Puhelun hinta (sis. ALV): Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Sähköpostitse yritysasiakkaita palvelemme osoitteessa tuki@netplaza.fi, Seutunetti-asiakkaita osoitteessa seutunetti@netplaza.fi ja Talonetti-asiakkaita osoitteessa tuki@talonetti.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.

Häiriötiedotteet

30.5. klo 7:34

Netplazan sähköpostipalveluissa häiriötilanne aamulla 30.5.2018

Päivitetty klo 9:49: Myös webmail-järjestelmän vika on korjaantunut. Päivitetty klo 9.07: Netplazan sähköpostipalveluissa ilmeni häiriötilanne klo 7:15. Vika saatiin korjattua klo 9 ja sähköpostipalvelut toimivat nyt normaalisti. Pahoittelemme häiriöstä asiakkaillemme aiheutunutta haittaa.    

22.5. klo 11:20

Webhotellipalvelimen siirto 22.5.2018 klo 22-06 välisenä aikana

Siirrämme asiakkaidemme webhotelleja uuteen palvelinympäristöön huoltoikkunassa ti 22.5.2018 klo 22.00 ja ke 23.5.2018 klo 06.00 välisenä aikana. Asiakkaidemme sivustoja voi olla tällöin poissa käytöstä. Palvelinsiirto koskee asiakkaidemme PHP 5.3.3 -pohjaisia webhotelleja. Teemme muutoksen, jotta voimme taata palvelimen tietoturvapäivitykset myös jatkossa. Jos havaitsette ongelmia sivustonne toiminnassa huoltoikkunan jälkeen, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme (tuki@netplaza.fi tai puh. 08 2370 6720, avoinna klo 8-18).

7.5. klo 9:35

PyhäNetin ja Savon Kuidun Kiuruveden alueen seutuverkkoliittymissä tekninen vika 7.5.2018 klo 9:15 (korjaantunut klo 9:35)

PyhäNetin ja Savon Kuidun Kiuruveden kuituliittymissä on havaittu tekninen vika, jota tutkitaan parhaillaan. Epäilemme kuituvikaa. Päivitys klo 9:35: yhteydet palautuivat. Uudelleenkäynnistäkää verkkolaitteenne tarvittaessa.

22.4. klo 14:42

Tietoliikenneporttien suodatus

Parannamme helmikuun aikana verkon tietoturvaa ja palvelun laatua lisäämällä liikenteen suodatuksen kahdelle yleisesti palvelunestohyökkäyksissä ja haittaohjelmissa käytetylle tietoliikenneportille. Suodatetut portit ovat TCP-portti 25 (SMTP) liittymistä ulospäin muualle kuin operaattorin verkon sisällä oleville sähköpostipalvelimille kohdistuvalle liikenteelle, ja UDP-portti 53 (DNS) liittymiin sisääntulevalle liikenteelle. Viestintäviraston suosituksen 312/2018 mukaan kaikkien operaattorien tulisi yleisesti noudattaa näitä suosituksia asiakkaidensa suojelemiseksi haittaohjelmaliikenteeltä. Mikäli teillä on kysyttävää asiasta, asiakastuki vastaa kysymyksiinne erittäin mielellään.

26.3. klo 12:12

Pyhänetin runkoyhteyden huolto 28.3.2018 klo 00-06 välisenä aikana

Runkoverkkoyhteyden muutoksen johdosta Pyhänetin valokuituliittymissä on noin puolen tunnin mittainen katkos tiistain-keskiviikon välisenä yönä 28.3.2018 klo 00-06 välisenä aikana. Runkoverkkoyhteyden muutos parantaa verkkoyhteyksien toimintavarmuutta. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Yhteydet pitäisivät palautua ennalleen huoltokatkoksen jälkeen mutta uudelleenkäynnistäkää verkkolaitteenne tarvittaessa.