Netplaza

Ongelmia netin kanssa?

Asiakastuki

Asiakastuessamme ongelmaasi vastaa aina asiantuntija – joku yrityksemme avainhenkilöistä. Puhelintuki palvelee arkisin klo 9 – 18 (maanantaisin klo 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo 12 – 16 tai valitun palvelutason mukaan. Puhelimitse palvemme:
Yritysasiakkaita: 08 2370 6720
Talonetti-asiakkaita: 08 2370 6730
Seutunetti-asiakkaita: 08 2370 6750
Vaihde: 08 2370 6700 (laskutus, muut yhteydenotot)
Puhelun hinta (sis. ALV): Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Sähköpostitse yritysasiakkaita palvelemme osoitteessa tuki@netplaza.fi, Seutunetti-asiakkaita osoitteessa seutunetti@netplaza.fi ja Talonetti-asiakkaita osoitteessa tuki@talonetti.fi.

Huoltoikkuna

Palveluissamme on huoltoikkuna joka kuukauden toisena ja neljäntenä keskiviikon vastaisena yönä klo 00.00-06.00. Tänä aikana palveluissa voi esiintyä ennalta ilmoittamattomia katkoksia.

Häiriötiedotteet

22.4. klo 14:42

Tietoliikenneporttien suodatus

Parannamme helmikuun aikana verkon tietoturvaa ja palvelun laatua lisäämällä liikenteen suodatuksen kahdelle yleisesti palvelunestohyökkäyksissä ja haittaohjelmissa käytetylle tietoliikenneportille. Suodatetut portit ovat TCP-portti 25 (SMTP) liittymistä ulospäin muualle kuin operaattorin verkon sisällä oleville sähköpostipalvelimille kohdistuvalle liikenteelle, ja UDP-portti 53 (DNS) liittymiin sisääntulevalle liikenteelle. Viestintäviraston suosituksen 312/2018 mukaan kaikkien operaattorien tulisi yleisesti noudattaa näitä suosituksia asiakkaidensa suojelemiseksi haittaohjelmaliikenteeltä. Mikäli teillä on kysyttävää asiasta, asiakastuki vastaa kysymyksiinne erittäin mielellään.

26.3. klo 12:12

Pyhänetin runkoyhteyden huolto 28.3.2018 klo 00-06 välisenä aikana

Runkoverkkoyhteyden muutoksen johdosta Pyhänetin valokuituliittymissä on noin puolen tunnin mittainen katkos tiistain-keskiviikon välisenä yönä 28.3.2018 klo 00-06 välisenä aikana. Runkoverkkoyhteyden muutos parantaa verkkoyhteyksien toimintavarmuutta. Pahoittelemme katkoksesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Yhteydet pitäisivät palautua ennalleen huoltokatkoksen jälkeen mutta uudelleenkäynnistäkää verkkolaitteenne tarvittaessa.

23.3. klo 14:25

Maxivisionin IPTV-palvelun huoltokatko 29.3 klo. 00.00 - 06.00

Maxivision tekee ensi viikolla päivityksiä jakelutekniikkaan, palvelimiin sekä verkkoteknologioihin. Huoltokatko alkaa keskiviikon ja torstain välisenä yönä 29.3. ja ajoittuu klo. 00.00 – 06.00 väliseen aikaan. Huoltokatkolla on vaikutusta suoriin tv- kanaviin sekä tallenteisiin ajoittain siten, että ne saattavat olla poissa toiminnasta kokonaan useamman tunnin ajan. Myös Maxivision-palvelukeskus on ajoittain poissa käytöstä.

13.3. klo 18:17

Maxivision lähetyksissä häiriöitä 13.3., päivitetty 14.3. klo 10:55

Maxivisionin TV-lähetyksissä havaittiin häiriöitä tiistaina 13.3. iltapäivällä. Vika koski vapaassa jakelussa olevia TV-kanavia ja vaikutti suureen osaan Netplazan asiakasseutuverkkoja. Vian syytä selvitettiin tiistai-illan ja alkuyön aikana ja lopullisesti vika korjautui keskiviikon puolella n. klo 1:52. Maxivisionilta tulee tarkempi tiedote vian syystä myöhemmin. Olemme pahoillamme pitkittyneen vian aiheuttamasta harmista.

3.2. klo 10:58

Tiedote 2.2.2018 Netplazan nimissä lähetetyistä roskapostiviesteistä

Perjantaina 2.2.2018 illalla joillekin asiakkaillemme on lähetetty virheellisiä sähköposteja Netplazan nimissä. Mikäli olet saanut tällaisen viestin, pyydämme poistamaan sen ja olemaan välittämättä viestin sisällöstä. Viestissä olevia linkkejä ei tule klikata. Olemme aloittaneet korjaustoimenpiteet haavoittuvuuden paikkaamiseksi. Asiakkaittemme sähköpostilaatikoiden, -viestien tai henkilö- ja asiakastietojen tietosuoja ei ole vaarantunut. Pahoittelemme tapauksen asiakkaillemme aiheuttamaa haittaa. Tommi Linna, toimitusjohtaja