Kuituverkkoliittymän käyttöönotto

Kuituverkkoliittymän käyttöönotto

Paikallinen kuituverkkoyhtiö vastaa kuituyhteyden kytkennästä kiinteistön kuitumuuntimelle. Kun liittymä on kytketty, asiakkaan internet-selaimeen tulee ”Liittymä kiinni”-näkymä. Kuituverkkoyhtiö tilaa liittymän avauksen Netplazalta ja liittymä avataan Netplazan toimesta. Avauksesta lähetetään aina tekstiviesti (SMS) asiakkaan ilmoittamaan matkapuhelinumeroon. Tämän jälkeen liittymä on valmiina otettavaksi käyttöön. Kuituverkkoyhtiön toimittaman päätelaitteen voi joutua käynnistämään uudelleen liittymän avaamisen jälkeen, jotta yhteys toimii moitteettomasti.

Jos yhteyden muodostuksessa on tämän jälkeen ongelma, varmista seuraavat asiat:

  • Mikäli ”Liittymä kiinni” -näyttö avautuu selaimelle, on tämä merkki siitä, että valokuituyhteys toimii, mutta liittymää ei ole tilattu Netplazalta. Ota tässä tapauksessa yhteyttä omaan kuituverkkoyhtiöösi liittymän tilaamiseksi.
  • Mikäli selain ei näytä ”Liittymä kiinni”-näyttöä, ota yhteyttä Netplazan asiakastukeen niin varmistamme valokuituyhteyden toiminnan.

Palvelunumeromme

Vaihde
08 2370 6700
info@netplaza.fi

Yritystuki
08 2370 6720
tuki@netplaza.fi

Yritysmyynti
08 2370 6760
myynti@netplaza.fi

Kuituverkkojen asiakastuki
09 6829 6010
kuituverkot@netplaza.fi

Talonettituki
09 6829 6020
tuki@talonetti.fi

Avoinna:
Arkisin 09:00 – 18:00
Lauantaisin 12:00 – 16:00

Puhelun hinta:
Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.
(sis. ALV)