Talonetin käyttösäännöt
Käyttösäännöt
Tässä on esimerkkinä erään taloyhtiön käyttösäännöt. Tarkemmat taloyhtiökohtaiset käyttösäännöt määritellään taloyhtiökohtaisesti, mutta mikäli toisin ei ole sovittu, käytetään näitä sääntöjä.
- Asukas vastaa taloyhtiön määräämästä kuukausittain perittävästä käyttömaksusta.
- Taloyhtiöllä on oikeus periä asukkaalta viivästyneestä suorituksesta viivästyskorkoa voimassa olevan korkolain mukaan.
- Yhtiöllä on oikeus katkaista huoneistokohtaisen liittymän käyttö, mikäli maksu on viivästynyt yli kuukauden (eräpäivästä seuraavan kuukauden 15. päivän yli).
- Katkaisemisesta aiheutuvat kustannukset jäävät asukkaan vastuulle.
- Vastaavasti uudelleen liittymisestä aiheutuvat kustannukset jäävät asukkaan vastuulle.
- Asukas voi irtisanoa sopimuksen ilmoittamalla siitä kirjallisesti Netplazalle. Irtisanomisaika on 1 kuukausi, ja se lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu, jollei toisin sovita.
- Kustannuksista vastaa yhteyden irtisanoja, ellei toisin sovita.
- Kuukausimaksun suoritusvelvollisuus päättyy irtisanomisajan päätyttyä.
- Internet-liittymän käyttöyhteys voidaan katkaista, mikäli asukas häiritsee muuta verkkoliikennettä, käyttää tietoverkkoa laittoman tai hyvän tavan vastaiseen toimintaan.
- Asukas on korvausvelvollinen tuottamuksellisesti tai tahallisesti aiheuttamastaan vahingosta.
- Yhteyden uudelleen kytkemisestä voidaan periä uusi maksu.
- Taloyhtiö vastaa omasta huolimattomuudestaan aiheutuneista vahingoista.
- Vahingonkorvausvastuuseen ei kuitenkaan kuulu välilliset, ennalta arvaamattomat tai yllättävät vahingot.
- Palveluntarjoajan tehtävät ja vastuu määräytyvät yleisten sopimus- ja liittymäehtojen mukaan ellei toisin ole sovittu.
- Taloverkkoa ei ole tarkoitettu ns. vertaisverkkojen eli tiedostonjako-ohjelmien (Direct Connect / DC++, BitTorrent, Kazaa, eMule yms.) käyttämiseen. Niiden käyttö tukkii koko taloverkon ja estää muiden sujuvan internet-liikennöinnin. Näiden tiedostonjako-ohjelmien käyttö on sallittu ainoastaan klo 23-7 välisenä aikana, kaikkina viikonpäivinä. Liittymien tiedostomäärien lataamista seurataan ja väärinkäytöksiin syyllistyneen asukkaan liittymä voidaan sulkea.
Ohjeita asiakkaillemme
Yleiset
Laitteiden ukkos- ja ylijännitesuojaus
Lomavastaaja
Nopeustesti
Tietojen kalastelu
Tietoturvallisuus
Vianselvityksen vaiheet
Yrityspalvelut
Webhotellin käyttöönotto
Yritysasiakkaiden sähköpostiasetukset
Palvelunumeromme
Vaihde
08 2370 6700
info@netplaza.fi
Yritystuki
08 2370 6720
tuki@netplaza.fi
Yritysmyynti
08 2370 6760
myynti@netplaza.fi
Kuituverkkojen asiakastuki
09 6829 6010
kuituverkot@netplaza.fi
Talonettituki
09 6829 6020
tuki@talonetti.fi
Avoinna:
Arkisin 09:00 – 18:00
Lauantaisin 12:00 – 16:00
Puhelun hinta:
Normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.
(sis. ALV)