Netplazan työntekijöiden tyytyväisyys tuottaa ylivertaisia asiakaskokemuksia

Julkaistu 08/tammikuu/2019 - 13:15

Sekä asiakkaiden että työntekijöiden tyytyväisyys Netplazaa kohtaan ovat edelleen huipputasolla.
Netplazassa voidaan lukea juuri valmistuneita asiakas- ja työntekijätyytyväisyyskyselyjen tuloksia nöyrästi kiitollisena ja ylpeinä. Ylivertainen asiakaskokemus ja ylivertainen työnantajakokemus ovat muodikkaita hokemia, jotka löytyvät monen aikaansa seuraavan yhtiön vuositavoitteista. Netplazan vuosi vuodelta paranevat tyytyväisyysluvut todistavat, että ylivertaisia kokemuksia ei enää pelkästään tavoitella, vaan ne ovat jo toteutuneet.

Asiakkaiden antamien pisteiden keskiarvo Netplazan toiminnasta on erinomainen: 5,13 pistettä kuudesta, mikä on kyselyn maksimi. Kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaat ovat olleet Netplazan toimitusprosessiin ja asiakaspalveluun. Tällä tuloksella Netplaza sijoittuu toimialallaan pronssisijalle: kaikkiaan kyselyssä oli mukana 150 toimialan yritystä. Netplazan pisteet nousivat viime vuodesta hieman.

Netplazan toimitusjohtaja Tommi Linna uskoo, että hyvään asiakastyytyväisyyteen päästään tyytyväisten asiakaspalvelijoiden avulla: sitoutuminen työhön ja työnilo tuottavat ylivertaisia asiakaskokemuksia.

Tutkimuksessa mitattiin ensimmäistä kertaa Net promoter scorea eli NPS:ää. Työkalulla mitataan asiakkaiden halukkuutta suositella yritystä. Mikäli yrityksen NPS-pisteet ovat yli 0, voidaan ajatella, että suurin osa asiakkaistasi suosittelisi yritystä. Yli 50 NPS-pistettä on jo puolestaan erinomainen, ja yli 70 jo maailmanluokkaa. Netplazan NPS-luku oli 60.

Monipuolista osaamista ja hyviä henkilösuhteita

24 työntekijän antama keskiarvo Netplazasta työnantajana on myös lähes erinomainen: 4,95 pistettä kuudesta (kyselyn maksimi). Tällä tuloksella Netplaza sijoittuu työnantajana toimialalla hopeasijalle tyytyväisillä työntekijöillään. Netplazan pisteet nousivat viime vuodesta: kaikkein tyytyväisimpiä työntekijät ovat yrityksen osaamiseen ja sen monipuolisuuteen, henkilösuhteisiin kollegoiden ja esimiesten kanssa sekä työn tekemisen puitteisiin ja organisointiin.

Netplazan missiona on olla mahdollistamassa miljoonan valokuituliittymän syntymistä Suomeen. Työnantajakuva on ratkaisevan tärkeää kasvuyritykselle: haluamme pitää kiinni nykyisistä osaajistamme ja rekrytoida uusiin tehtäviin sitoutuneita alan osaajia kasvoiksi ja edelläkävijöiksi.

Uusien asiakkuuksien rakentuminen on tärkeää nopeasti laajentuvalle yritykselle, mutta yhtä tärkeää on myös olemassa olevien asiakkuuksien pitovoima: haluamme pitää asiakkaistamme hyvää huolta, ylittää odotukset ja kuulla tarpeita herkällä korvalla.

Kyselyn toteutti Onway Oy marras-joulukuun aikana 2018.

Uudet kirjoitukset: Blogi

Netplazan visuaalinen ilme muuttui – miksi?

Netplaza on 23 vuotta vanha, nuoren aikuisen ikään päässyt yhtiö. Koko elinkaaremme ajan olemme olleet haastaja,...

Lue lisää

Kaivataanko Sinun kuntaasi kuitua – nykyistä helpommin ja riskittömämmin?

Toimitusjohtaja Tommi Linna on huolissaan valokuituhankkeiden huonosta maineesta ja kuntien kahtiajaosta:...

Lue lisää

Peliyritys Fingersoftille yhteyden nopeus on olennaisessa roolissa

Kuukauden yritys -juttusarjassamme esittelemme yritysasiakkaitamme: ensimmäisenä pureudumme Suomen viidenneksi...

Lue lisää