Netplazan visuaalinen ilme muuttui – miksi?

Julkaistu 13/syyskuu/2019 - 13:04

Netplaza on 23 vuotta vanha, nuoren aikuisen ikään päässyt yhtiö. Koko elinkaaremme ajan olemme olleet haastaja, game changer: olemme halunneet tuoda markkinoille uuden tavan toimia, erottua.

Operaattoreita on usein pidetty kankeina, kasvottomina suuryrityksinä massatuotteineen. Meille sen sijaan asiakaslähtöisyys ja asiakkaan tarpeisiin vastaaminen ovat olleet kunnia-asia.

Liiketoimintamme perusta on luotettavissa ja toimivissa valokuituyhteyksissä: me emme nojaa ailahteleviin mobiiliyhteyksiin, vaan profiloidumme aitona valokuitutoimijana. Asiakastyytyväisyyskyselyissä olemme jo vuosia ollut operaattoreista se parhaimpien arvosanojen saaja. Siksi olemmekin valinneet asiakaslupaukseksemme ja sloganiksemme lauseen: Luotettavat yhteydet, ensiluokkainen palvelu. Näistä asioista meidät tunnistaa.

Autamme asiakasta onnistumaan digitaalisesti

Teini-ikäisen Netplazan graafisessa asussa seikkaili joukko supersankarimiehiä parempien yhteyksien puolesta. Uudistuneessa ulkoasussa aikuiseksi varttuneessa yrityksessä roolit ovat vaihtuneet: meille asiakas on se sankari.

Me netplazalaiset olemme puolestaan sonnustautuneet uskollisen palvelijan rooliin: olemme taka-alalla ennakoimassa asiakkaan eteen mahdollisesti tulevia tarpeita ja ongelmia ja auttamassa asiakasta hänen polullaan kohti digitaalisia onnistumisia.

Tunnistettavista henkilöhahmoista yhtiön visuaalisessa ilmeessä on luovuttu siksi, että olemme kasvaneet kourallisesta yrityksen avainhenkilöitä viisikymmenpäiseksi yhtiöksi. Supersankareista tutut tommit, jukat, antit ja pantset eivät ole henkilöinä monistettavissa koko Suomeen – Netplaza on parhaillaan ottamassa kasvuloikkaa oululaisesta yrityksestä valtakunnalliseksi toimijaksi. Sen sijaan haluamme, että Netplazalle ominaisesta, yhteisöllemme luontevasta tavasta toimia jää positiivinen, tunnistettava jälki: netplazalainen palvelu erottuu selvästi edukseen.

Haluamme jatkossakin palvella asiakkaitamme henkilökohtaisesti, mutta koko ajan laajenevin kanavin: emme voi aina olla asiakkaan arjessa fyysisesti lähellä, mutta lupaamme olla arjessa läsnä. Asiakasta kuunnellen, arvostaen ja syvällistä ymmärrystä hakien.

Ihan lähitulevaisuudessa panostamme ja lanseeraamme muun muassa uusia, digitaalisia palveluväyliä. Tämä näkyy uudistuneilla nettisivuillamme jo nyt: etusivulla tulijalle tehdään hänen tarpeitaan kartoittavia kysymyksiä.

Uusi brändimme ilmentää uutta vaihetta yritystoiminnassamme –  sekä palveluasennettamme. Se on nöyrä.

Palveluksessanne.

Uudet kirjoitukset: Blogi

Työntekijän tyytyväisyys heijastuu myös asiakkaan tyytyväisyyteen

Netplazalle jälleen kerran erinomaiset arvosanat asiakas- ja työntekijätyytyväisyyskyselyissä

Työntekijän tyytyväisyys heijastuu myös asiakkaan tyytyväisyyteen. Näin voimme todeta katsellessamme Netplazan...

Lue lisää
Kuva Canberran Telstra-tornista. Vuoret pensaspalojen savun peitossa.

Netplazan Australian kirjeenvaihtajan kuulumiset, osa 2: joulun viettoa keskikesällä

Netplazan virallinen Australian kirjeenvaihtaja, verkkoasiantuntija Matti Honkala kertoo toisessa matkaraportissaan,...

Lue lisää
Pysähtyykö liiketoimintasi, jos nettiyhteytesi katkeaa? Varayhteys tuo turvaa ja jatkuvuutta yrityksen toimintaan silloin, kun pääyhteys syystä tai toisesta katkeaa

Nettiyhteys poikki ja liiketoiminta seis? – Turvaa jatkuvuus varayhteyden avulla

Kuvitellaan, että yrityksesi nettiyhteys katkeaisi: pystyisivätkö työntekijänne työskentelemään vai...

Lue lisää