Netplazan visuaalinen ilme muuttui – miksi?

Julkaistu 13/syyskuu/2019 - 13:04

Netplaza on 23 vuotta vanha, nuoren aikuisen ikään päässyt yhtiö. Koko elinkaaremme ajan olemme olleet haastaja, game changer: olemme halunneet tuoda markkinoille uuden tavan toimia, erottua.

Operaattoreita on usein pidetty kankeina, kasvottomina suuryrityksinä massatuotteineen. Meille sen sijaan asiakaslähtöisyys ja asiakkaan tarpeisiin vastaaminen ovat olleet kunnia-asia.

Liiketoimintamme perusta on luotettavissa ja toimivissa valokuituyhteyksissä: me emme nojaa ailahteleviin mobiiliyhteyksiin, vaan profiloidumme aitona valokuitutoimijana. Asiakastyytyväisyyskyselyissä olemme jo vuosia ollut operaattoreista se parhaimpien arvosanojen saaja. Siksi olemmekin valinneet asiakaslupaukseksemme ja sloganiksemme lauseen: Luotettavat yhteydet, ensiluokkainen palvelu. Näistä asioista meidät tunnistaa.

Autamme asiakasta onnistumaan digitaalisesti

Teini-ikäisen Netplazan graafisessa asussa seikkaili joukko supersankarimiehiä parempien yhteyksien puolesta. Uudistuneessa ulkoasussa aikuiseksi varttuneessa yrityksessä roolit ovat vaihtuneet: meille asiakas on se sankari.

Me netplazalaiset olemme puolestaan sonnustautuneet uskollisen palvelijan rooliin: olemme taka-alalla ennakoimassa asiakkaan eteen mahdollisesti tulevia tarpeita ja ongelmia ja auttamassa asiakasta hänen polullaan kohti digitaalisia onnistumisia.

Tunnistettavista henkilöhahmoista yhtiön visuaalisessa ilmeessä on luovuttu siksi, että olemme kasvaneet kourallisesta yrityksen avainhenkilöitä viisikymmenpäiseksi yhtiöksi. Supersankareista tutut tommit, jukat, antit ja pantset eivät ole henkilöinä monistettavissa koko Suomeen – Netplaza on parhaillaan ottamassa kasvuloikkaa oululaisesta yrityksestä valtakunnalliseksi toimijaksi. Sen sijaan haluamme, että Netplazalle ominaisesta, yhteisöllemme luontevasta tavasta toimia jää positiivinen, tunnistettava jälki: netplazalainen palvelu erottuu selvästi edukseen.

Haluamme jatkossakin palvella asiakkaitamme henkilökohtaisesti, mutta koko ajan laajenevin kanavin: emme voi aina olla asiakkaan arjessa fyysisesti lähellä, mutta lupaamme olla arjessa läsnä. Asiakasta kuunnellen, arvostaen ja syvällistä ymmärrystä hakien.

Ihan lähitulevaisuudessa panostamme ja lanseeraamme muun muassa uusia, digitaalisia palveluväyliä. Tämä näkyy uudistuneilla nettisivuillamme jo nyt: etusivulla tulijalle tehdään hänen tarpeitaan kartoittavia kysymyksiä.

Uusi brändimme ilmentää uutta vaihetta yritystoiminnassamme –  sekä palveluasennettamme. Se on nöyrä.

Palveluksessanne.

Uudet kirjoitukset: Blogi

Kaivataanko Sinun kuntaasi kuitua – nykyistä helpommin ja riskittömämmin?

Toimitusjohtaja Tommi Linna on huolissaan valokuituhankkeiden huonosta maineesta ja kuntien kahtiajaosta:...

Lue lisää

Peliyritys Fingersoftille yhteyden nopeus on olennaisessa roolissa

Kuukauden yritys -juttusarjassamme esittelemme yritysasiakkaitamme: ensimmäisenä pureudumme Suomen viidenneksi...

Lue lisää

Finavia valitsi Netplazan kumppanikseen Pohjolan parhaisiin yhteyksiin

Finavia valitsi kilpailutuksen kautta Netplazan toimijaksi kaikille lentokentilleen. Toimivat tietoliikenneyhteydet...

Lue lisää