Vasteaika vakuutti RND Worksin

Julkaistu 11/kesäkuu/2020 - 13:48

Vantaalainen web- ja mobiilikehityksen sekä tekoälypalveluiden konsultointitalo RND Works valitsi Netplazan tietoliikenneyhteyksiensä toimittajaksi syksyllä 2019. Pakettiin kuuluu myös palomuuri, sisäverkko sekä ylläpitopalvelu.

RND teki tuolloin toimitilojen muuton yhteydessä laajan kilpailutuksen löytääkseen uuden palveluntarjoajan. Taustalla oli muun muassa huonoja kokemuksia asiakaspalvelun kanssa.

– Tarjouksia vertailtaessa tuli selväksi, että emme vaan pystyisi perustelemaan päätöstämme, jos emme valitsisi Netplazaa. Asiakaspalvelun taso oli ylivoimainen ja vasteajat parhaat. Hintalappu ei ollut edullisin, mutta kokonaisuus oli paras, muistelee RND Worksin osakas Lasse Annola.

Juuri vasteaika oli yksi päätekijä valinnassa. Aiemman palveluntarjoajan kanssa kyllästyttiin epätietoisuuteen.

– Jos netti sattui menemään nurin, kului yli päivä siihen, että se saatiin taas kuntoon. Tämä toistui muutaman kerran samalla kaavalla. Emme saaneet väliaikatietoja, ja kun soittelimme uudestaan ja uudestaan, tuntui ettei kukaan oikein tiennyt mitä tapahtuu. Toimivat yhteydet ovat meille kriittisiä, eikä ”katellaan huomiseksi” -vasteaika vain toimi, kertoo Annola.

Annolan mukaan Netplazan kommunikaatio asiakkaaseen päin oli läpinäkyvää ja luontevaa jo tarjousvaiheessa. Tuli selväksi, että mitä ostetaan, ja mitä tarkoittaa, jos jokin menee rikki. Tietoja ei piiloteta sopimusehtojen pohjalle. RND sai tarjouksessa todella tarkat tiedot myös laitteista: mitä niillä voi tehdä ja voidaanko niitä esimerkiksi huoltaa itse.

Homma toimii ilman turhaa höttöä

Annola kertoo yhteistyön sujuneen mainiosti. Asiakaspalvelusta Annola nostaa esille oman yhteyshenkilön:

– Alkuvaiheessa oli haasteita vierasverkon asennuksen aikataulussa. Oli kuitenkin kätevää, kun pystyi ottamaan suoraan yhteyttä asiantuntijaan. Ei tarvi kilautella vaihteeseen tai tehdä järjestelmässä palvelupyyntöjä ja odotella yhteydenottoa sieltä suunnasta.

Vierasverkon viimeistelyn jälkeen ei ole asiakaspalveluun tullut otettua yhteyttä.

– Infrajutuissa on pelkkää plussaa, jos ei ole keskusteltavaa toimittajan kanssa. Netplaza on No Bullshit -toimija, kuten mekin. Toimitetaan se, mitä sovitaan, ja hinta on mitä on. Asiat tehdään niin hyvin kuin vain voidaan, korulauseita ei kaivata, summaa Annola.

Tutustu myös muihin asiakastarinoihimme:

Uudet kirjoitukset: Blogi

Netplaza Palomuuri on suorituskykyinen ja luotettava palomuuri hallintapalveluineen

Palomuuri, yrityksen tietoturvan portinvartija

Yritysten tietoturvaan kohdistuu lukemattomia riskitekijöitä rikollisuudesta onnettomiin sattumuksiin, joten siitä...

Lue lisää
VPN yritykselle – Näin valitset yrityksellesi sopivan VPN-palvelun

VPN yritykselle: mitä, miksi, miten?

Mikä on VPN ja mihin sitä käytetään? VPN (Virtual Private Network) yhdistää eri paikoissa sijaitsevat...

Lue lisää

Netplazan Australian kirjeenvaihtajan kuulumiset, osa 3: kotiinlähdön aika

Netplazan virallinen Australian kirjeenvaihtaja, verkkoasiantuntija Matti Honkala kertoo kolmannessa ja viimeisessä...

Lue lisää