Netplaza

Seutunetti-liittymän käyttöönotto

Paikallinen seutuverkkoyhtiö vastaa kuituyhteyden kytkennästä kiinteistön kuitumuuntimelle. Liittymän kytkennän jälkeen asiakkaalle tulee ”Liittymä kiinni”-näyttö selaimeen. Seutuverkko tilaa liittymän avauksen Netplazalta. Liittymä avataan Netplazan toimesta, ja avauksesta lähetetään SMS asiakkaan ilmoittamaan matkapuhelinumeroon. Tämän jälkeen liittymä on valmiina otettavaksi käyttöön. Seutuverkon toimittaman päätelaitteen saattaa joutua sammutamaan liitymän avaammisen jälkeen yhteyden moitteettoman toiminnan varmistamiseksi.

Mikäli yhteydenmuodostuksessa on tämän jälkeen ongelma, varmista seuraavat asiat:
– Mikäli ”Liittymä kiinni” näyttö avautuu selaimelle, on tämä merkki siitä, että valokuituyhteys toimii mutta liittymää ei ole tilattu Netplazalta. Ota tässä tapauksessa yhteyttä omaan seutuverkkoyhtiöösi liittymän tilaamiseksi.
– Mikäli selain ei näytä ”Liittymä kiinni”-näyttöä, ota yhteyttä Netplazaan niin varmistamme valokuituyhteyden toiminnan.

Mikäli yhteys ei lähde toimimaan, ota yhteyttä Netplazan asiakastukeen niin selvitämme mistä ongelma johtuu.