Netplaza

Asiakkaitamme

Netplaza on ketterä, nopea ja palveleva, myös muualla kuin nettisivujen teksteissä. Asiakkaammekin tietävät sen. Lue tältä sivulta mitä he sanovat meistä.

Asiantuntijuudesta kumpuava tekemisen meininki on valttejamme. Se näkyy ja heijastuu kaikkeen tekemiseemme, ei vain lupauksiimme.

Netplazan asiakkaina on satoja yrityksiä ja taloyhtiöitä. Seutuverkkojen puolella olemme toimialan markkinajohtaja. Vaikka asiakkaiden määrä kasvaakin nopeasti, vielä mahtuu mukaan. Et taatusti pety!

Finavia Oyj

Finavia valitsi kilpailutuksen kautta Netplazan toimijaksi kaikille lentokentilleen. Toimivat tietoliikenneyhteydet ovat tärkeä osa sujuvaa ja nautinnollista matkustuskokemusta.

Finavia operoi Suomen 21 lentokenttää: tietoliikenteen määrä kentillä, kenttien välillä ja kansainvälisesti on hurja. Samalla kun kentät toimivat liikenteen ja matkustajien solmukohtina, toimivat ne myös datan solmukohtina.

- Finavia on määritellyt matkustajapolun siitä lähtien, kun asiakas saapuu kentän pysäköintialueelle. Tietoliikenteen ansiosta asiakas saa tietoa, minne mahtuu pysäköimään tai millaisia lisäpalveluja voi ostaa pysäköinnin yhteyteen, kertoo Finavian tietoliikennepalveluiden päällikkö Elina Lehtimäki siitä, miten asiakkaalle lentokentän tietoliikenneyhteydet näyttäytyvät.

Yksityiskohdista huolehtiminen takaa sujuvan ja mukavan matkustuskokemuksen Suomesta ympäri maailman: digitalisaatio ja valokuitu ovat näissä ratkaisuissa lentokentillä keskeisellä sijalla.

- Kentälle saapuessaan asiakas näkee digiopasteita ja lentojen lähtö- ja saapumisaikatauluja. Toimivan tietoliikenneyhteyden ansiosta screenit tarjoavat asiakkaan kaipaaman tiedon, opastavat check in- ja matkatavaran käsittelytilanteissa sekä tekevät asioinnista vaivatonta lentokoneeseen nousuun saakka.

Lehtimäki kertoo, että lentokentillä kokeillaan ja kehitetään jatkuvasti uusia palveluja.

- Paikantavan wlan-ratkaisun avulla voimme esimerkiksi täsmätiedottaa ohikulkevalle asiakkaalle, että hajuvedet ovat 20% alennuksessa tax free -myymälässä.

Yhteistyö Netplazan kanssa jännitti

Finavia kilpailutti lentokenttiensä yhteydet vuonna 2018. Koska yhteyksien toimivuus kentillä on kriittistä, Finavia valitsi kaksi toimijaa kaikille kentille: Netplaza on tietoliikennetoimijoista toinen. Matkustajien palvelujen lisäksi henkilöstön käyttämät järjestelmät hyödyntävät kilpailutettuja yhteyksiä. Netplaza toimitti yhteydet kentille alkutalvesta 2019.

- Kyllä meitä kieltämättä jännitti ensin, miten kaikki tulisi sujumaan: meidän ennakkokäsitys oli, että Netplaza on vielä melko pieni, uusi ja Ouluun keskittynyt. Mutta kaikki on sujunut erinomaisesti! Aikatauluissa pysyttiin, dokumentaatio tehtiin sovitusti ja tiedottaminen asioiden etenemisestä oli erinomaista, Lehtimäki kertoo.

Lehtimäki toivoo, että Finavia ja Netplaza voisivat myös tulevaisuuden kehittämishaasteissa löytää yhteistyökohteita.

- Te toimitte esimerkillisellä tavalla, josta moni toimija voisi ottaa oppia. Suosittelen yhteistyötä kanssanne lämpimästi! Uskon, että Finavia toimii kanssanne jatkossakin ja käyttää palvelujanne.

Bitfactor Oy

Bitfactor tunnetaan ohjelmistokehittäjien keskuudessa erityisen hyvänä työpaikkana. Yhtenä hyvää työympäristöä ja kasvua tukevana tekijänä Bitfactorissa nähtiin laadukkaisiin tietoliikenneyhteyksiin panostaminen. Tämän takia yrityksessä päädytiin valitsemaan Netplazan tietoliikenneyhteydet.

"Täytyy kyllä antaa positiivista palautetta verkon toiminnasta - Sinä aikana kun olemme olleet teidän asiakkaita, minulle on tultu sanomaan yhden kerran että verkko ei pelaa ja silloinkin meidän oman kytkimen resetointi korjasi tilanteen", vahvistaa Antti Pelkonen kommentoi tyytyväisenä.

Oulun kaupunki

Netplaza toimittaa tietoliikenneyhteydet kaikkiin Oulun kaupungin 400 toimipisteeseen. Tietoliikenneyhteydet palvelevat kaupungin 15000 työntekijää. Toimitusprojektin aikana erityisesti Netplazan kyky ja halu kehittää omaa toimintaansa on tehnyt vaikutuksen.

”Prosessi on ollut heille hyvin opettavainen ja koko organisaatio on kypsynyt entisestään sen aikana. Joustavuus, ketteryys ja asiakkaan tarpeiden huomioon ottaminen on ollut ihan poikkeuksellista muihin operaattoritoimijoihin verrattuna”, Oulun Tietotekniikan palvelujohtaja Marko Niskala kiittelee.

Työmaa

Luovan markkinointiviestinnän toimisto Työmaa on tunnettu notkeista ratkaisuistaan ja vahvasta digitaalisen markkinoinnin osaamisestaan. Työmaa suunnittelee ja toteuttaa asiakkailleen sisältöjä, kampanjoita, web-sivustoja – siis ilmettä, näkyvyyttä, brändiä. Työmaan verkkoyhteyksien toimittajaksi valittiin yritys, joka ymmärtää joustavan asiakastyön merkityksen.

AD Tomi Mäki sanoo, että Netplazan ratkaisut ovat juuri oikean kokoiset Työmaalle. ”Hyvin toimiva yritysliittymä, serveritilaa sen verran kuin tarvitaan, nopea ja vakaa yhteys toimistolta serverille – kaikki toimii juuri niin hyvin kuin pitääkin. Jos serverikapasiteettia tarvitaan vaikkapa asiakasprojektin kehitysympäristöksi, sekin järjestyy mutkattomasti ja yhteydet toimivat joka suuntaan."

Koodiviidakko Oy

Vetreään digitaaliseen viestintään erikoistunut Koodiviidakko Oy tarvitsi Oulun toimipisteelleen luotettavaa ja nopeaa verkkoyhteyttä. Luonteva valinta oli 500-megainen Netplaza Yritysliittymä Pro, joka turvaa Koodiviidakon liiketoiminnan keskeiset yhteydet nyt ja tulevaisuudessa.

"Netplazalla tekniikka tekee sen mitä lupaa ja palvelu toimii kun on tarvetta", kommentoi Koodiviidakolta toimitusjohtaja Samuli Tursas.

OP-Palvelut Oy

OP-Pohjola ryhmään kuuluvat yritykset hankkivat tarvitsemansa monipuoliset asiantuntijapalvelut konserniin kuuluvalta OP-Palvelut Oy:ltä. Oulun yksikkö tunnetaan kovatasoisesta mobiiliosaamisestaan – sen vastuulla ovat esimerkiksi korkean tietoturvan pankkipalvelusovellusten kehittäminen.

Oulun yksikön IT-tuesta vastaava Mika Saarela on ihmeissään, kun ruvetaan puhumaan verkkoyhteyksistä. ”Kun aikanaan pyysimme tarjouksia eri operaattoreilta, oli Netplazan lupaama toimitusaika aivan käsittämätön. Kun muut puhuivat viikoista, Netplaza ilmoitti, että yhteys kytketään samana päivänä. Ja niin tosiaan kävikin – tilaus lähti aamupäivällä, iltapäivällä alkoi bitti liikkua”, Saarela ällistelee.

Saarela kertoo myös, että muutospyyntöihin reagointia ei ole koskaan joutunut odottamaan seuraavaan päivään. ”Asia on hoidettu nopeimmillaan puolessa tunnissa. Joskus on mennyt kaksi. Tavallisiin operaattoreihin tottuneena tätä on vaikea edes kuvata – sanotaan nyt vaikka että salamannopeaa”, Saarela kuvaa Netplazan asiakaspalvelun toimintaa.

Ja kun edellä oli pelkkää asiaa, niin lopuksi tulevat kehut. ”Toivottavasti Netplaza ei nosta liittymän hintaa, kun kuulee tämän.” Saarela vaikenee ja jatkaa kuiskaten. ”Meille myytiin 10/10 -megainen yhteys. Olemme mittauksissa todenneet, että se toimii jatkuvasti yli 30 megan nopeudella. Älä kerro kenellekään.”

Kiinteistötahkola

Valtakunnallisesti toimiva Kiinteistö-Tahkola Oy on vankkaan kokemukseen nojaava isännöinti- ja vuokravälitysyhtiö, joka palvelee 150 ammattilaisen voimin asiakkaitaan usealla paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Kun toimipisteiden välille tarvittiin luotettavasti toimiva, nopea ja tietoturvallinen yritysverkko, tarjosi Netplaza parhaan ratkaisun.

"En ole perillä tekniikasta. Jos homma ei pelaa, ruukaan metelöidä – ei ole tarvinnut metelöidä", kommentoi Kiinteistö-Tahkolan myyntijohtaja Tero Tahkola.

Design-Talo Oy

Muuttovalmiiden omakotitalojen markkinajohtaja Design-Talo rakentaa asiakkaidensa toiveiden mukaisia taloja ympäri Suomen. Unelmat toteutuvat ja verkkoyhteydet pelaavat – kaikilla paikkakunnilla. Netplazan järeämmän luokan ratkaisulla kaikki Design-Talon toimipisteet yhdistettiin yritysverkolla ja suojattiin palomuurilla – turvallisesti ja laadukkaasti.

”Asetimme yritysverkolle tiukat vaatimukset, koska tämän kokoisessa organisaatiossa verkkoyhteys ja sen luotettavuus on osa keskeistä infrastruktuuriamme. Verkossa liikkuu paljon dataa sekä toimipisteiden välillä että asiakkaillemme kuin myös yhteistyökumppaneillemme. Netplazan ehdottama ratkaisu oli tekniikaltaan että kustannuksiltaan kilpailukykyisin", vahvistaa Pohjolan Design-Talon tietohallintopäällikkö Anna Kortesalmi.

Oulun Isännöitsijätoimisto

”Netplaza erottuu kilpailijoista siten, että toimija on paikallinen, joustava ja palvelut ovat ’nurkan takana’. Vikatilanteissa ei tarvitse näpytellä numeroita tai kuunnella ’tiluliluleijaa’ linjoilla. Tämä on saanut kiitosta käyttäjiltä.

Kytkennät, tiedottaminen ja yhteistyö on tehty helpoksi ja on toiminut sovitulla tavalla. Asiakasyhtiömme, jotka ovat valinneet Netplazan operaattoriksi, ovat kiitelleet hintatasoa muihin toimijoihin nähden.

Kokonaisuutena voimme todeta, että yhteistyö Netplazan kanssa on mutkatonta, helppoa ja se toimii”, kertoo toimitusjohtaja Mauri Niemelä Oulun Isännöitsijätoimistosta.